مسئول هماهنگی پاسخگویی تلفنی EOC در زمینه کرونا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ تماس از سطح استان خراسان رضوی با تلفن ۱۹۱ گرفته میشود و از زمان فعالیت این سامانه پاسخگوی بیش از ۵۵ هزار تماس مردمی بودهایم.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا، خاطر نشان کرد: مرکز مشاوره کووید-۱۹، ۱۹۱ از ابتدای اسفند ماه سال گذشته و در راستای پاسخگویی به سوالات مردمی در این حوزه فعال شده و خوشبختانه حضور پررنگ پزشکان، پرستاران و دانشجویان داوطلب را بهصورت ۲۴ ساعته و در ۳ شیفت کاری ۸ ساعته داریم و تا این لحظه پاسخگوی بیش از ۵۵ هزار تماس مردمی با این سامانه بودهایم.
وی افزود: در هر شیفت ۸ خط تلفن ۱۹۱ پاسخگوی سوالات مردمی که در موضوعات و مسائل مختلف بهداشتی، درمانی، خود مراقبتی در منزل، علائم بیماری، نقش و پیگیری خانوادهها در مواقع مواجهه با بحران کرونا در زمانهای درمان در بیمارستان و مراقبتهای پس از ترخیص در منزل و غیره بوده که کارشناسان و مشاوران این مرکز در لحظه، بدون وقفه و بهصورت تخصصی به تکتک سوالات مردم پاسخ میدهند.
مسئول هماهنگی پاسخگویی تلفنی EOC در زمینه کرونا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ تماس از سطح استان با تلفن ۱۹۱ گرفته میشود، خاطرنشان کرد: به جز مشهد از سایر مناطق استان با این شماره تخصصی تماس گرفته شده و به تکتک این تماسها توسط ۲۴ کارشناس و مشاور این مرکز پاسخ داده میشود.
دکتر اباصلتی تصریح کرد: مردم میتوانند بیواسطه و بهصورت مستقیم سوال خود را به متخصصان مستقر در مرکز مشاوره کرونایی ۱۹۱ مطرح کنند.
وی تأکید کرد: از مردم درخواست داریم هرنوع سوال کروناییای که دارند پاسخ آن از طریق تلفن ۱۹۱ دریافت کنند و از تماس با تلفن ۱۱۵ مرکز مدیریت حوادث و فورتهای پزشکی خودداری کنند تا خللی در امر امدادرسانی نیروهای امدادی این مجموعه بهوجود نیاید، توصیه ما این است که تماسها با مرکز مشاوره کرونایی ۱۹۱ باشد و اگر نیازی به حضور اورژانس ۱۱۵ در محل بود، به طور حتم اقدام لازم انجام خواهد شد.