بسیج اطلاع رسانی سلامت

پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار تماس تلفنی در زمینه کرونا ویروس

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسئول مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، از پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار تماس مردمی با شماره ۱۹۱ در زمینه ویروس کووید-۱۹ خبر داد.

دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا افزود: کارشناسان پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، روانشناس و دانشجوی پرستاری هر روز در قالب سه نوبت کاری پاسخگوی تماس‌های مردم در ارتباط با بیماری کرونا هستند.

وی خاطر نشان کرد: همکاران این مرکز آماده پاسخگویی به سئوالات در خصوص مسائل بهداشتی و راههای پیشگیری، بررسی علائم اولیه، نحوه مراجعه و فرآیند ارجاع به شهروندان می باشند.

مسئول مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسش‌ها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسشها تخصصی‌تر شده و شیوه‌های درمان و قرنطینه و تشخیص الکل طبی از نوع صنعتی آن را در بر می‌گیرد.

دکتر اباصلتی اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: در این راستا افرادی که استرس فراوان دارند اگر اضطراب آنها با مشاوره پزشکی برطرف نشد به روانشناس ارجاع داده شده و به صورت تلفنی مورد مشاوره روانشناسی قرار می‌گیرند.

دکتر اباصلتی از شهروندان خواست با توجه به حجم بالای تماس ها با این مرکز، سئوالات خود را تنها در چارچوب مسائل بهداشتی و در راستای پیشگیری و کمک به شناسایی بیماری محدود نمایند و از تماس با این مرکز در خصوص عنوان شکایات بهداشتی و یا کمبود های احتمالی خودداری نموده و این موارد را با سامانه شکایات بهداشتی کشور، با شماره تلفن ۱۹۰ در میان گذارند.