بسیج اطلاع رسانی سلامت

60 درصد تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی 191 با موضوع واکسن کروناست

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: از دهه دوم آبان ماه نوع تماس‌های مردم با سامانه تلفنی 191 تفکیک شده و روزانه پاسخگوی 2500 تماس مردمی با این سامانه تلفنی هستیم که از این تعداد 1500 مورد و معادل 60 درصد در موضوع واکسن کرونا، 750 تماس و معادل 30 درصد در سایر موارد و 250 تماس و معادل 10 درصد در موضوع بیماری کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: در هفته‌های قبل عمده تماس‌های مردم با سامانه تلفنی 191 بر روی موضوع معضل واکسن‌هراسی بود که خوشبختانه این دغدغه بی‌دلیل مردم با راهنمایی صورت گرفته از سوی کارشناسان کاهش یافته و توصیه‌های انجام شده در خصوص اقناع سازی مثمرثمر واقع شده و افزایش میزان حضور مردم در مراکز واکسیناسیون کرونا را به همراه داشته است، هرچند که کافی نیست و معتقدیم که این حضور باید بیشتر باشد که تا قبل از آغاز موج ششم بحران کرونا تمام گروه های هدف واکسینه شوند.

مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضرتزریق دُزهای اول و دوم واکسن کرونا به افراد بالای 12 سال و دُز سوم این واکسن هم به گروه‌های خاص جامعه تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دُز سوم به افراد بالای 60 سال 4 ماه پس از دریافت دُز دوم تزریق می‌شود.

دکتر اباصلتی افزود: برخی از مردم در تماس‌هایشان اعلام می دارند که تاریخ و نوع واکسن خود را فراموش کرده‌اند که در این راستا افراد می‌توانند به راحتی کارت واکسن اینترنتی خود را از سایت: www.vcr.salamat.gov.ir دریافت کنند.