بسیج اطلاع رسانی سلامت

40 درصد تماس های مردمی با سامانه 191 در خصوص علایم بیماری کرونا است

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 5200 تماس تلفنی در سامانه 191 پاسخ داده می شود که 40 درصد آن پیرامون بیماری کرونا، علایم و فرایند ارجاع است.

دکتر زهرا اباصلتی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه 40 درصد تماس ها نیز در خصوص واکسیناسیون است، خاطر نشان کرد: مراکز تزریق واکسن بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عموم مردم معرفی شده است.

وی ادامه داد: 10 درصد تماس ها نیز در خصوص مادران باردار دارای علایم است که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی سطح دو و سطح یک ارجاع داده می شوند وتا بهبودی کامل، مراقبین سلامت پیگیر احول آنها هستند.

دکتر اباصلتی گفت: 10 درصد تماس های مردمی نیز در خصوص مشکلات معیشتی است که در پی انتشار بیماری کرونا و تعطیلی برخی مشاغل ایجاد شده است که این افراد به خیرین معرفی می شوند تا از کمک های معیشتی بهره مند شوند .

وی با اشاره به اینکه پزشکان مراکز بهداشت نیز مانند کارشناسان پاسخگوی سوالات مردمی هستند، گفت: پزشکان آنکالی نیز در این سامانه خدمت رسانی می کنند که زمانی که کارشناسان پاسخ سوال مخاطب را نمی دانند ، سوال از پزشکان پرسیده می شود ودر تماس بعدی به مخاطب اطلاع داده می شود.